Kapitel 11 - ''I feel safe in his arms''

Jag såg att dom log mot mig. Jag orkade inte bry mig om Justin längre. Jag tyckte att han bara var patetisk.
Men ändå gillade jag han på något sätt. Nä, nu kände jag det det konstigt. Jag kan inte gilla han och ogilla han på samma gång. Eller kan man det?
Vi började iallafall gå igenom någon park jag aldrig hade varit till. Solen började gå ner och vi bestämde oss för att gå och se på solnedgången.
Vi satt oss på gräset och kollade på solnedgången. Jag tog mina armar och höll om dom. Dom höll om mig tillbaka.
Det känns som att jag kännt dom hur länge som helst. Hela mitt liv. Dom var som mina två bröder.
Sedan gick Isak upp och började gå mot stranden. Han ställde sig just vid vattnet och bara tittade ut.

Sedan kramade Joakim om mig. Jag kände mig trygg i hans famn.
Vi båda la oss på rygg och han höll fortfarande om mig. Efter bara några minuter somnade vi..
Sedan vaknade vi båda av att vi skrek. Isak hade hällt vatten på oss.
- NÄ. NU SKA DU FÅ. Skrek vi och började springa efter honom.
Tillslut var vi alla genomblöta. Så vi bestämde att vi skulle gå hem till mig och hämta nya kläder sen skulle dom sova hos mig.
Vi började gå och det var kolsvart ute. Vi såg nästan ingenting. Isak skrämmde oss jätte många gånger och såklart skrek vi till varje gång.
När vi var hemma hos mig såg jag Justin stå i hans fönster. Jag orkade inte bry mig om han var hemma eller någon annan stans. Han existerade inte i mitt liv nu bara. Det var bara Isak & Joakim som gjorde. Dom brydde iallafall sig om mig. Och skulle aldrig lämna mig. Tror jag iallafall. Men det verkar som att dom inte skulle det.
När vi kom hem till mig hoppade vi i min varma pool eftersom vi var is kalla från när vi slängde vatten på varandra. Sedan fick dom låna nya kläder av mig. Vi kunde inte vara i mitt rum eftersom Justin inte hade fixat fönstret. Jag ska gå till honom imorgon och fråga om han ska fixa det snart. Eftersom han sa ju att han skulle det.
Vi gick till gästrummet. Där var det en stor dubbelsäng som vi alla skulle sova i.
Ingen av oss kunde somna så jag tog min kudde och började slå Isak & Joakim. Dom började slå tillbaka och mycket hårdare. Eftersom dom var ju starkare flög jag ner på golvet.
- HAHAHAHAHAHAHAHA skrattade vi alla. Vi höll på att dö av skratt
Sen låg vi alla där på sängen och kunde fortfarande inte somna.

Isaks perspektiv
Gud vad Haley var underbar. Det skulle vara mycket bättre om inte Joakim var med. Dom hade ju myst och höllt på. Men jag ville ändå ha henne. Hon var speciell och inte som alla andra. Det kanske inte skulle bli någonting mellan oss ändå. Vi känner knappt varandra. Man kan väl inte börja gilla någon direkt? Nu började vi alla bli trötta och bestämde oss för att gå och lägga oss. Jag fick sova bredvid Haley. Så jag la min arm om henne och sedan kände jag hur hon tog den. Jag böjde mig sen över henne och kysste hennes kind.
 
Joakims perspektiv
Varför får Isak sova bredvid Haley och inte jag? Hon är ju min. Mitt ragg. Inte Isaks.
Jag ska försöka så att inte Haley och Isak får ligga bredvid varandra.
Jag ska vänta tills dom somnar..
 

Jag lägger troligtvis ett till kapitel ikväll. :D <3


Kommentarer
Postat av: Cindy

Meeeeeeee

2013-03-08 @ 23:40:49
Postat av: Rebecca

Meeeer

2013-03-08 @ 23:58:49
Postat av: Fanny

OMG! Shit va bra! Meeeer!

2013-03-09 @ 07:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0