Your hand fits in mine,like It's made just for me

Han släppte min hand.
"Vad är det?" sa han och tittade ängsligt på mig.
"Inget... Jag är bara inte ditt största fan" svarade jag och började gå upp för kullen. Han följde efter mig och tog tag i min hand.
"Är du säker på att du är okey?" frågade han och granskade mitt ansikte. Jag blev varm om kinderna, tanken på att Justin Bieber kollade på mig var spännande, men samtidigt obehaglig. Maya skulle ha dött om hon hade varit här just nu.
"Du har ett fint leende" sa Justin. Jag försökte att inte le, men hans leende smittade av sig.
"Ehm, tack tror jag" svarade jag på engelska och tittade bort. Jag började tänka på att han höll i min hand, och ryckte åt mig den.
"Var kommer du ifrån?" frågade han och tittade nyfiket på mig.
"Sverige" mumlade jag till svar.

Han sken upp som en sol.
"Så.. Vilket hotell bor du på?" frågade han och jag tvekade lite. Man ska ju inte säga för mycket till främlingar, men pekade ändå mot hotellet. Hans leende blev bredare.
"Där bor jag också!" Jag suckade och himlade med ögonen. Typiskt att jag skulle ha sån otur.
"Du ser inte glad ut över det?" sa Justin och tittade sorgset på mig.
"Njaa.. Som sagt så är jag inte ditt största fan" svarade jag, men såg att han blev ännu ledsnare. "Fast min kompis är fullkomligt galen i dig!" tillade jag och försökte le.

Han skrattade, och jag insåg att det var det finaste skratt jag någonsin hört.
"Är hon lika snygg som dig?" sa han retsamt. Jag skrattade och började gå.
"Ingen kan vara lika snygg som mig" började jag och flinade. "Så svaret på din fråga blir nej" Jag började springa, och Justin var inte långt bakom.

När vi kom fram till hotellet stannade jag och Justin kom ikapp. Jag var andfådd och gick sakta framåt. Justin sprang upp vid min sida. Vi stannade just utanför hotellingången. Justin böjde sig lite för att undvika paparatzzis och sen tog min hand.
"Jag märker att du inte gillar mig" började han och jag fick dåligt samvete. "Men jag hade kul. Vill du träffa mig igen?"
Justin kollade in i mina ögon. Jag ville inte såra honom, det skulle vara lågt även fast jag inte gillade honom, så jag svarade "Visst" och gick därifrån.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra mera:)

2013-01-04 @ 21:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0