You can't fly unless you let yourself fall

Vi hade faktiskt ganska roligt. Först fortsatte jag att fota, sen tog Justin av mig kameran och riktade den mot mig.
"Nej! Ta inte kort på mig" protesterade, men det hjälpte inte. Tillslut gav jag upp och gjorde några roliga miner. Han skrattade varje gång, och jag skrattade med honom.

"Okej, en 'gruppbild' nu" sa jag till honom. Han log brett och ställde sig bredvid mig. På första bilden såg vi riktigt ledsna ut, och på den andra bilden gjorde vi en grimas. På sista bilden putade jag med läpparna och gjorde ' peace ' med fingrarna. Justin lutade sig fram och kysste mig på kinden. Jag ryckte till då jag kände hans läppar mot min kind och han tog bilden.
" Ska vi kolla klart? " sa jag med en darrig röst.
" Mm. Alltså.... Jag, typ... Snälla. " försökte Justin få fram.
" Det gör inget, seriöst " log jag mot honom.
* Är jag dum i huvudet!! Varför nu kanske han tror han ska eller får göra det igen *

Justin letade bland alla filmer. Han tog upp fram Paranormal Activity.
"Vill du se den eller är den alldeles för läskig?" sa han och log retsamt.
"Jag är inte rädd för någonting" sa jag. "Utom... Mörker, mördare, skräckfilmer, blod, höjder, spindlar och mycket mer" Justin skrattade i filmen i DvDn

Jag var fullkomligt vettskrämd. Tjejen i filmen var ju galen! Godiset i påsen var snart slut eftersom att jag hade suttit och tryckt i mig det för att jag var så rädd. Justin bara satt där och fokuserade på filmen.
Jag skrek och hoppade till. Justin tittade förskräckt på mig, men tog lugnt min hand. Resten av filmen satt jag tryckt mot honom medan han höll min hand.

Filmen var äntligen slut, och jag kunde slappna av.
"För läskig, ellerhur?" frågade Justin och log snett mot mig. Jag bara nickade. Det var ingen ide att kämpa emot. Justin höll fortfarande i min hand, men den var så varm och trygg att jag lät honom göra det. Jag kastade en blick på klockan. Den var lite över 1 på natten.
"Shit! Jag måste gå" sa jag och gick mot dörren. Justin följde efter.

Han drog mig tätt intill sig och lutade sig fram över mig. Jag kunde känna hans varma andedräkt mot min kind. Justins läppar närmade sig mina. Jag stod alldeles förstenad när han kysste mig, men när jag insåg vad han gjorde knuffade jag bort honom.
"Vad gör du?" sa jag gällt och backade. Han tittade på mig, och jag vände mig om och började springa till hotellrummet. Det rann en tår nerför min kind. Jag rusade in i rummet och smällde dörren efter mig.
"Vad har hänt?" skrek Maya. Hon hade sovit, men vaknade av smällen.
"Inget... Han har inte gjort något fel. Det är mig det är fel på" mumlade jag och kröp ner i sängen.

Nästa dag vaknade jag sent på dagen. Klockan var 12, och jag hade missat frukosten. Maya satt i sin säng och läste, men när hon såg att jag var vaken la hon ifrån sig boken.
"Du... Vad hände egentligen igår?" frågade hon försiktigt. Jag suckade och la mig ner igen.
"Jag vet inte riktigt, jag hade roligt och vi såg på en film som heter Paranormal Activity. Men när jag skulle gå kysste han mig Maya. Påriktigt" sa jag och kände tårarna komma men höll dom inne. "Och jag bara sprang därifrån. Jag känner mig så dum..." Maya kom över till min säng.
"Jag tror Justin förstår om du pratar med honom om det" sa hon försiktigt och jag tittade på henne med en förskräckt min.
"Det kan jag ju inte göra! Vad ska jag säga? Typ 'Hej Justin, förlåt att jag sprang iväg när du kysste mig, nej kyssen var underbar! Jag är bara helt dum i huvudet" Jag satte mig upp i sängen.
"Nej, nu vill jag bara ha en tjejdag" sa jag och Maya nickade.

Efter lunchen gick jag och Maya till staden och shoppade. Det var precis vad jag behövde för att glömma vad som hade hänt kvällen innan. Jag köpte 3 t-shirts, 2 par tights och ett par vita shorts. Maya köpte bara 1 tröja. Men när vi skulle hem, träffade vi Justin. Jag försökte gömma mig bakom Maya.
"Rose!" hörde jag någon ropa. Jag stannade.
"Hej Justin" mumlade jag. Maya log brett och höll på att skrika av glädje.

"J-Justin Bieber?!?" sa hon alldeles för högt. Justin skrattade.
"Så det här är din kompis?" frågade han mig och jag nickade. Jag tog ett djupt andetag.
"Justin jag måste prata med dig" sa jag och bet mig i underläppen.
"Ja?" sa han och log ett leende som jag verkligen älskade.
"Ensam" mumlade jag och tittade på Maya och Justins livvakt Moshe.

Justin gjorde en gest åt Kenny för att visa att han skulle ta med sig Maya och gå iväg en liten bit.
"Jo.. Angående igår..." började jag men Justin tystade mig. Han ställde sig nära mig.
"Ehm... Förlåt att jag bara drog" avslutade jag. Justin var inte lika nära som igår. "Nej förlåt Justin, men jag kan inte" sa jag och backade ett steg. Han tittade besviket på mig men nickade.
"Men vi kan väl fortfarande hänga?" frågade han och jag skrattade.
"Såklart" svarade jag och kysste han på kinden.

Just då hörde jag ett klick från en kamera.
"Papparazzis.." mumlade Justin argt. Jag skrattade.
"Jag bryr mig inte om dom" sa jag och kramade honom. "Tro bara inte att det här betyder något" viskade jag i hans öra och gick därifrån. Jag sprang ikapp Maya.
"Kom så går vi härifrån" viskade jag och vi gick snabbt iväg.

När vi var tillbaka på hotellet bytte vi om till bikini. Maya hade en mörkröd med vita ränder som passade hennes blonda hår perfekt. Jag hade en som var svart med vita prickar på. Vi sprang ner med våra badlakan och hoppade i hotellpoolen. Vattnet var svalkande i värmen men ändå inte för kallt. Det var några andra gäster där, en av dom var en snygg kille.
"Ska du inte satsa på han därborta?" frågade jag Maya retsamt. Hon rodnade men skakade på huvudet.
"Nää, han ser inte ut som min typ" svarade hon och skvätte vatten på mig. "Du då? Ska inte du satsa på honom?" sa hon och puttade omkull mig i vattnet så att mitt hår blev blött.
"Nja... Jag har ju redan någon" Jag kände att mina kinder blev röda och tittade ner i vattnet.


Kommentarer
Postat av: Cindy

Meeer :D

2013-01-12 @ 03:36:31
Postat av: Cindy

Bra mer :D

2013-01-12 @ 03:37:19
Postat av: Emma

Shit ! När kommer meeer <3

2013-01-12 @ 03:37:57
Postat av: Selma

Så grym du är på att skriva! ;D MEEEER ! :)

2013-01-12 @ 11:45:34
Postat av: R

Jätte bra mera:)

2013-01-12 @ 12:17:18
Postat av: Hanna

Mer! :D

2013-01-12 @ 13:30:48
Postat av: Anonym

Hej Elsa, har läst dina kapitel nu :) såå bra, älskar de!!
Meeeeeeer<33

Svar: Tack så hemskt mycket <33 :'D Detta gjorde min dag, ska försöka komma med något kapitel idag :)
Elsa Bieber

2013-01-12 @ 16:32:59
URL: http://myweirdlife.blogg.se
Postat av: Emma

Meeeer!!

2013-01-13 @ 15:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0