No, It's not what it looks like!

Jag vaknade av att Justin rörde på sig. Han stönade lite, men tog inte bort armen från min midja. Jag vände på mig så att jag kunde titta på honom. Jag älskade att se på honom då han sov. Bråket vi hade haft dagen före kändes oviktigt. Jag kröp närmare, och pussade honom på näsan. Han log i sämnen och lutade sig ännu mer fram mot mig. Justin tryckte mig mot honom, och kysste mig på halsen. Jag började undra om han verkligen sov.
"Justin? Sover du?" frågade jag. Han svarade 'Mm'. Jag skrattade tyst och pussade honom i pannan. Han öppnade ögonen sömnigt, och jag kunde inte avgöra om han var glad över att se mig eller inte.
"Vad gör... Vad gör du här?" frågade han och satte sig upp. Jag låg kvar.
"Du vet det där ljudet som jag hörde för några dagar sen? Jag hörde det igen" sa jag och var nära att börja gråta. "Men om du inte vill ha mig här så ska jag gå" Jag satte mig upp men Justin log och puttade ner mig igen.
"Jag vill att du aldrig mer ska gå" viskade han och lutade sig över mig och kysste mig länge. Jag kysste honom tillbaka och det övergick i hångel. Jag slutade och la mig ner på kudden igen.
"Jag var bara förvånad över att se dig här" viskade han och kysste min hals. Jag skrattade av att det kittlades.
"Men jag vill att du berättar allt för mig" sa jag och tittade allvarligt på honom. Justin log tveksamt.
"En annan gång" viskade han och klev upp. "Jag måste duscha" Han kysste mig på munnen en sista gång. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra då han hade gått, så jag satte mig upp i sängen. På träbordet bredvid sängen stod bilder på han och hans mamma, och det låg en ros framför. Jag tog upp den och luktade på den. Den luktade underbart. På det andra bordet stod hans dator. Jag tvekade lite, men öppnade den. Hans bakgrundsbild var 'gruppbilden' som vi hade tagit första gången vi var med varandra. Den då han pussade min kind.
"Aww" fick jag fram. Jag stängde datorn igen. Jag hörde fotsteg närma sig, men jag antog att det var Justin så jag orkade inte dra på mig täcket. Men det var inte Justin som öppnade dörren.
 
Justins mamma öppnade dörren, men stängde den snabbt igen.
"Åh, förlåt" sa hon högt så att jag kunde höra igenom dörren. Jag skyndade mig att dra på mig täcket.
"Nej! Det är inte som du tror" sa jag med högre röst. Då kom Justin och öppnade dörren. Han rodnade.
"Hon har bara sovit här" mumlade han, och hade bara en handduk runt midjan. Jag försökte titta bort, men hans mage var alldeles för snygg. Jag skrattade.
"Ska du inte presentera oss Justin?" frågade jag och log mot hans mamma. Han nickade.
"Mamma, det här är Rosalie, men hon kallas Rose" sa han och pekade på mig. "Rose, det här är min mamma Pattie" Han log mot sin mamma och gick fram till mig.
"Rose är... Min tjej" sa Justin, och då log han stort. Jag log kärleksfullt mot honom. "Om ni ursäktar mig, så vill jag gärna ta på mig kläder. Det här känns ganska obehagligt" Både jag och Pattie skrattade och gick därifrån. Jag satte mig i soffan.
"Så... Vad gör du här egentligen?" frågade Pattie. Jag ryckte på axlarna.
"Jag blev... Rädd. Och det första jag kom att tänka på, var att springa till Justin" sa jag och log vänligt mot henne.
"Han får mig att känna mig trygg" Pattie nickade och satte sig bredvid mig.
Vi pratade om Justin och hon visade bilder på honom som bebis. Då kom Justin ut och tittade irriterat på henne.
"Måste du göra sådär?" sa han och satte sig bredvid mig. Jag vände mig om och han kysste mig på munnen. Sen tog han min hand i sin. Det här borde kännts konstigt, när hans mamma var med. Men det kändes helt naturligt.
 
Jag tror jag älskade Justin. Min Justin.....

Rise har äntligen börjat kalla Justin för hennes. Eller kommer det komma något emellan?  

Kommentera vad ni tycker ska hända :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0