Kapitel 9 - Rose? It's Justin.

Vi, eller jag, träffade inte Justin på flera dagar, men alla bloggar om Justin Bieber hade bilder på mig och han då jag pussade honom på kinden och då vi kramades. Det stod ungefär 'Who's that girl?' och annat liknande. Maya kollade på hans twitter varje halvtimme men hon såg inget som kan ha gett en ledtråd till att det var jag. Utom två gånger. Ena gången stod det 'Rose' och så var det en bild på en ros.
"'Just met a wonderful girl. We watched Paranormal Acticity, she was really scared, and she held my hand the whole time'" sa Maya och jag skrattade då hon läste vad Justin hade skrivit. Det var inte jag som hade hållit i hans hand.
Han hade hållt i min.

4 dagar efter att alla hade fått tag i bilderna stod det om det i skvallertidningarna. Ingen hade någon aning om vem jag var, och Justin vägrade svara. Precis då kände jag att jag verkligen ville träffa honom. Jag skyndade att slå huvudet i en bok för att skaka av känslorna.

Jag

gillade

Inte

Justin

Bieber

Eller det var vad jag försökte få mig själv att tro. Men vem lurade jag egentligen? Alla gillade Justin. Till och med jag.
Jag suckade och la ner boken på det lilla träbordet bredvid sängen. Då ringde mobilen.
"Hallå?" sa jag och lyssnade spänt.
"Rose? Det är Justin" sa rösten i andra änden. Det pirrade i min mage.
"Justin! Hej!" sa jag glatt.
"Oj, värst vad glad du låter då?" sa han retsamt. Jag rodnade lite och var glad att han inte var här och såg det.
"Jo, jag undrar om du vill komma över? Och du måste skynda" sa han. Jag nickade men kom på att han inte såg det.
"Okej, jag kommer" svarade jag och la på.

Jag skyndade mig till Justin och stod utanför hans hotellrum. Jag knackade på, men ingen kom och öppnade dörren så jag öppnade den själv. Det var fullt med folk därinne.
"Hon har kommit" ropade någon och alla stannade upp. Genast kom det en massa folk och mätte min midja och sånt. Jag letade förvirrat med blicken efter Justin. Han kom fram ut vimlet av människor.
"Hej!" började han. "Du.. Jag ska ta emot ett pris på någon gala, och jag undrar om du vill följa med?" Han tittade ängsligt på mig.
"Jag... Ja det gör jag gärna Justin" Han log sitt allra finaste leende och jag hade bara lust att kyssa honom.
"Men vad ska jag ha på mig?" frågade jag. Justin log hemlighetsfullt mot mig.

"Följ med mig!" sa han. Vi gick till ett litet rum som jag aldrig hade sett av hans hotellrum. Där inne stod något med ett vitt lakan över. Justin gick fram och drog av det. Under lakanet var den finaste klänning jag någonsin sett! Den var glansig och öppen mellan brösten.
"Men.. Hur?" fick jag fram och gick fram till den.
"Gillar du den?" frågade Justin och såg lättad ut.
"Ja!" svarade jag.
"Du måste prova den också" sa Justin och jag höll redan på att ta av mig mina byxor och tröjan. Justin rodnade och gick därifrån. Jag drog av mig tröjan och satte på mig tröjan. Den passade perfekt.

Justin kom in genom dörren och drog efter andan då han såg mig. Nån frisör hade fixat till mitt hår, och en tjej hade kommit in och sminkat mig.
"Nå, vad tycks?" frågade jag och snurrade ett varv. Han log.
"Du är jätte... Vacker" sa han och gick fram till mig. Justin hade på sig en svart kostym.
"Du ser inte så dum ut heller" sa jag nonchalant och log mot honom. Vi gick ut ur rummet tillsammans, jag hade min arm genom hans. Alla i hotellrummet drog efter andan när vi kom in. Man hörde flera 'awww' och någon började till och med gråta. Jag kunde inte låta bli att le.

Bilturen till galan gick bra. Det var inte så många paparazzis från början, men det blev fler och fler. Jag suckade.
"Hur vänjer man sig vid alla fotografer?" frågade jag Kenny som satt i baksätet med oss. Jag satt i mitten. Han såg ut att fundera en liten stund.
"Det gör man inte" svarade han och ryckte på axlarna. "Det är därför Justin vill att du drar till dig så lite uppmärksamhet som möjligt, det är därför du sitter i mitten" Jag nickade och tänkte på det han sagt. Bilen stannade och Justin knäppte upp sitt bilbälte, så jag gjorde samma sak. Utanför bilen såg man tusentals blixtar. Kenny klev ut ur bilen först. Därpå tog sig Justin förbi mig och klev också ut ur bilen. Han log mot kamerorna och vände sig mot bilen igen. Justin sträckte fram sin hand åt mig. Jag tog den och klev också ut ur bilen. Alla fotografer tog fler bilder än jag kunde räkna och blixtrarna bländade mig. Justin höll fortfarande i min hand när vi gick in.

Jag log hela tiden och släppte aldrig Justins hand. Han drog mig vidare, och vi träffade massa kändisar. Några gånger var jag tvungen att släppa iväg Justin och då stod Kenny precis bakom mig. Jag träffade Usher, Selena Gomez, Rihanna, Katy Perry och många mer som kände Justin, och som önskade oss lycka till i livet. Jag förstod först inte vad dom menade men sen kom jag på att dom trodde att vi var tillsammans. Jag log åt tanken och gick vidare med Justin bredvid mig till våra platser.


Kommentarer
Postat av: R

Jätte bra mera:)

2013-01-20 @ 13:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0