Kapitel 11 - Cuz I'm Right Here

 


Justin tittade på mig.
"Så du har ändrat dig om att du hatar mig?" sa han och la sig ner på golvet. Jag tittade på honom. 
"Ja... Jag antar det" svarade jag och lutade mig ner för att kyssa honom. Han höll kvar mig ett tag, men lät mig sen sätta mig upp.
"Kan vi gå på en promenad?" frågade jag och ställde mig upp. 
"Såklart" sa Justin och jag hjälpte honom upp. 
 
Vi gick längs stranden. Han tog min hand och log när någon med en kamera stannade och tog kort. Jag skrattade.
"Måste du göra så där varje gång?" frågade jag och lutade mig mot honom. Det började skymma och Justin släppte min hand. 
"Vänta här" sa han och sprang upp mot hotellet. 
Då Justin kom tillbaka hade han med sig sin gitarr och en filt. Han la ut filten och satte sig där. Jag gjorde samma sak. Justin tog gitarren och började spela. Jag lyssnade och försökte höra vad det var för låt. Även fast jag inte älskade han, och hans musik förr, så kunde jag dom för att Maya hade lyssnat på dom så mycket. Låten han spelade var Right here.
 Jag sjöng med där jag kunde, och varje gång jag gjorde det, log Justin. Det tog slut alldeles för fort.
"Du sjunger bra, bättre än jag trodde" sa Justin och la ifrån sig gitarren. 
"Haha, jag säger samma sak om dig" sa jag och han skrattade.
"Hur kunde du den där låten? Jag trodde att du inte lyssnade på min musik" frågade han och lutade sig bakåt.
"Du vet, Maya, hon lyssnar på dig hela tiden. Låtarna fastnar" svarade jag och la mig ner på filten. Han log och lutade sig fram mot mig. Justin kysste mig inte, han bara satt lutad över mig. Jag skrattade.
"Vad gör du?" frågade jag och sträckte fram min hand och rörde vid hans hår. Det var så mjukt. 
"Du luktar så gott" sa han och log. Jag grävde ner min hand i hans hår och lutade mig fram och kysste honom. Då såg jag en fotoblixt, och suckade. 
"Kan man aldrig få vara ifred?" sa jag och drog bort min hand från mitt hår och satte mig upp. Justin satte sig också upp och kollade vart blixten hade kommit ifrån. 

Maya stod där med min kamera och skrattade.
"Jag tänkte bara att ni ville ha något som påminde om den här stunden." Hon gick fram till oss. Jag skrattade och satte mig tätt mot Justin så att hon inte kunde sätta sig mellan oss. Justin tog min hand och kramade den. Jag kramade hans hand tillbaka. 
"Förlåt att jag förstörde" sa Maya och tittade ledset på oss. 
"Det gör inget" sa Justin innan jag hann säga det. Då såg hon mycket gladare ut. Jag ställde mig upp. 
"Det kanske är dags att gå tillbaka, det börjar bli mörkt ute" sa jag och drog upp Justin. Jag tittade på Justin och nickade mot Maya. Han fattade direkt, och började prata med henne. Medan dom pratade vek jag ihop filten och tog gitarren. Vi började gå och Maya hade tusen saker att prata om. När vi var framme vid hotellet fick hon en kram av Justin.
"Kan vi få vara ifred en stund?" frågade jag och Maya nickade och gick in. Jag la ner sakerna på marken och ställde mig framför Justin. Jag la mina armar runt hans hals och han satte sina händer runt min midja. Justin kysste mig länge, och jag kysste tillbaka. Kenny kom, och hostade så att vi skulle märka att han var där. Justin tittade upp, och sen ner på mig. 
"Jag måste gå" viskade han i mitt öra. Justin kramade mig hårt och pussade mig i pannan. 
"Godnatt" viskade jag och kollade efter honom då han gick iväg. Han tittade bak och gav mig en slängkyss. Mitt hjärta hoppade omkring i bröstkorgen. Jag log och gick in i hotellet.
 

10 komentarer för ett kapitel idag!

(Snälla kommentera lite för att jag vill ha någon feedback eftsersom jag sitter på datorn ungefär 2 timmar om dagen för ETT kapitel.)


Kommentarer
Postat av: R

Jätte bra mera:)

Svar: Tack du är helt fantastisk med dina kommentarer :'D
Elsa Bieber

2013-01-26 @ 14:38:13
Postat av: Jenna

Hej, jättebra du! Kommentera gärna min novell du med!<3 Hoppas det verkligen kommer mera idag!!!!

Svar: A ska jag göra men länka :) <3
Elsa Bieber

2013-01-26 @ 15:14:03
URL: http://novellbieber.devote.se
Postat av: Cindy

Meeeer :D

2013-01-26 @ 15:29:05
Postat av: Sofie

Mer ! :D

2013-01-26 @ 18:12:28
Postat av: Selma

Mer idag SNÄLLA ävem om du inte år 10 komentarer! :D <33

Svar: Kanske blir det ett kort <3 Tack för arr du bryr dig :D
Elsa Bieber

2013-01-26 @ 18:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0