Kapitel 10 - I still don't like you

Det tog ganska lång tid innan de berättade vad Justin var nominerad till.
"Vad är det för pris egentligen? Du har inte berättat det" viskade jag till honom.
"Det var ett pris om nån musikvideo eller nåt" svarade han. Dom rabblade upp alla nominerade och det enda namnet jag hörde var Justin Bieber.
"And the winner is...." Spänningen var olidlig. "....Justin Bieber with his music video Boyfriend! " Alla applåderade och Justin fick gå fram och ta emot det.
"Thank you" sa han. Han började prata om hur tacksam han var och hur alla fans hade hjälpt honom. När han gick ner från scenen applåderade alla igen. Jag viskade grattis då han kom och satte sig igen.

När allt var slut gick vi ut. En massa journalister och fotografer rusade fram till oss. Justin tog min hand.
"Är ni ihop? Dejtar ni?" "Var träffades ni?" och fler frågorhördes överallt.
"Nej vi dejtar inte. Vi träffades ute på en kvällspromenad här i Bahamas" blev Justins svar. Journalisterna skrev ner det. Jag försökte le hela tiden, men blixtarna bländade mig så det var svårt.
"Kyss henne!" ropade någon. Jag ryckte till och viskade 'Nej' till Justin och hoppades att bara han hörde.Nu började alla skrika 'Kyss henne'.
"Kom igen" viskade Justin till mig, men jag skakade på huvudet. Han ställde sig närmare mig, men log fortfarande mot kamerorna. Dom fortsatte ropa och jag ryckte på axlarna.
"Okej då" viskade jag till Justin. Han log och lutade sig fram över mig. Den här gången, när våra läppar möttes, stod jag inte bara stilla. Jag kysste honom tillbaka. Kyssen var kort men det kändes som evigheter. Då han släppte mig, stod jag som förtrollad. Jag ställde mig mot kamerorna och log igen. Justin tog min hand och drog mig vidare.

Dagen efter var det i alla tidningar och på alla bloggar. Jag ville bara dö. Maya var jätteglad och skuttade runt i rummet med sin tidning och läste vad som stod.
' Dom träffades på en kvällspromenad i Bahamas. Men mer än det, och att dom inte dejtar, vet vi inte. Vi vet inte vem den lyckliga tjejen är, och Justin ger oss inga ledtrådar. '
Jag suckade och drog täcket över huvudet. Maya strålade fortfarande som en sol.
"Men det är ju jättebra!" sa hon.
"Vad är jättebra?" frågade jag och satte mig upp. Hon log.
"Ingen skulle tro oss om vi sa det" började hon. "Men nu har vi bildbevis också!" Maya satte sig bredvid mig.
"Men vi har redan bildbevis på att Justin och jag har varit med varandra. På hans kamera. Och dom andra bilderna där vi kramas" sa jag och log åt minnena.

När vi gick ner för att äta frukost såg jag Justin sitta vid ett bord.
"Kom!" sa jag till Maya, som följde efter mig. Jag satte ner brickan på bordet och Justin tittade upp. Han log mot mig, och Maya tittade på mig.
"Det här är min bästa vän Maya" sa jag och nickade mot Maya. Justin log ännu mer.
"Hej Maya" sa han.
"H-hej Justin" fick hon fram och jag trodde att hon skulle spricka av lycka. Både jag och Justin började skratta och jag satte mig ner.
"Har du läst tidningen?" frågade jag och han nickade.
"Bara så du vet, jag gillar dig fortfarande inte" sa jag och skrattade. Han såg lite besviken ut men skrattade också. Maya puttade på mig. Hon gillade tydligen inte det jag sagt. Vi åt upp frukosten och pratade inte mer om det. När vi var klara avbröt jag Justin.
"Förlåt, men vi måste gå" sa jag och han log sorgset mot mig.
"Okej..." sa han och tänkte resa sig upp. Jag skyndade mig att luta mig fram och ge honom en puss på kinden. Jag log mot honom.
"Vi ses" sa jag och gick därifrån med Maya tätt efter mig.

Jag duschade då vi kom tillbaka till hotellrummet. Jag hade precis tänkt kliva ut ur duschen då det knackade på dörren. Jag virade badlakanet runt mig och gick fram till dörren. Jag öppnade den och där stod Justin.
"Åh förlåt" sa han och tittade bort. Jag hann se att han rodnade.
"Eh, det är lugnt, kom in" sa jag och gick tillbaka in i badrummet och tog på mig kläder. Justin satt i min säng och kollade på min kamera då jag kom tillbaka.
"Hej" sa jag och log. Han tittade upp. Jag tog av honom kameran och tog så många bilder jag kunde på honom. Justin log och gjorde flera grimaser på bilderna.
"Jag måste ha en bild på oss tillsammans" sa jag och ställde in kameran så att den skulle ta kort när jag tryckte på en knapp på en fjärrutlösare.

"Kom" sa jag till Justin och satte mig på golvet. Han satte sig bredvid mig, Jag vände mig mot honom och tittade in i hans bruna ögon.
"Kyss mig" viskade jag och Justin reagerade direkt. Han lutade sig fram och kysste mig, och då tog jag bilden.


Kommentarer
Postat av: R

Jätte bra mera:)

2013-01-21 @ 21:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0