He'll pick me up at 8

Jag reste mig så snabbt upp från stolen att den välte omkull. Alla i matsalen tittade på mig, men vände snabbt bort blicken.
"Maya, jag vet att Justin är din idol eller nåt, men jag bryr mig faktiskt inte. Jag vill inte att han ska komma och försötra min semester!" sa jag argt, men ändå så tyst att ingen annan än Maya hörde. Jag gick snabbt därifrån och lämnade bort matbrickan där man skulle. Jag sprang ut från hotellet och styrde mina steg mot staden.

Det tog ett tag att gå dit, och jag hade inte tillräckligt mycket pengar för att åka buss dit och hem. Tunga fotsteg hördes bakom mig och jag skyndade lite mer. Jag hade just tänkt börja jogga när någon la sin hand på min axel.
Jag höll på att skrika till men kvävde skriket och höll andan.

"Du glömde din mobil" hörde jag en mörk röst säga på engelska. Jag vände mig om och såg att det var en av gästerna på hotellet.
"Åh, tack!" mumlade jag på svenska. "Oj förlåt, tack menar jag" rättade jag mig och sa det på engelska och log. Jag tog min mobil och började gå igen.

10 minuter senare var jag framme. Det var affärer överallt, och jag började gå mot en som sålde godis. Jag öppnade börsen som jag hade i fickan och räknade pengarna. Det skulle räcka till ungefär 1kg godis och en dricka. Jag började ösa upp godis, mest lakrits, choklad och sura godisar. När jag var klar gick jag och hämtade en Coca Cola och betalade för allt.

Jag började gå hem til hotellet när jag såg en massa tjejer stå samlade runt någon. Jag gick fram lite men vände om när jag såg att det var Justin. Han stod och signerade böcker och skivor och allt sånt.
'Jaja, det skadar ju inte att se staden lite mer', tänkte jag och började gå bort från alla.

Jag stannade i en park och satte mig på en bänk. Jag öppnade godispåsen och åt sakta medan jag kollade runt.
Det var fint i Bahamas. Solen lyste hela tiden och det var varmt. Nästan för varmt.
"Hej" sa en bekant röst. Maya satte sig bredvid mig. Jag mumlade Hej till ett svar.
"Du, förlåt att jag blev arg för en sån sak" sa hon och drog efter andan. "Men du kunde faktiskt ha sagt det till mig!" Hon kollade på mig och sen på godispåsen.
"Får jag smaka en?" frågade hon och jag nickade.
"Jag borde ha berättat... Och det är en till sak jag måste säga" sa jag och suckade. "Justin hämtar mig vid 20.00 ikväll. Är det okej?"



Jag vet att det inte handlar så mycket om Justin men det gör det snart :)
Minst 3 kommentarer för ett kapitel ikväll ;)


Kommentarer
Postat av: Izza

medeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrr

2013-01-06 @ 21:06:19
Postat av: Johanna

Mer! :)

2013-01-06 @ 21:11:49
Postat av: -

Mer!

2013-01-06 @ 21:16:43
Postat av: R

Jätte bra mera:)

2013-01-06 @ 21:21:36
Postat av: ....

kan du inte lägga ut en även om du inte har 3 kapitel ??
meer :D

2013-01-06 @ 21:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0