Don't know your name but I love your smile

Jag sprang upp på hotellrummet och smällde igen dörren efter mig. Maya tittade inte ens bort från TVn.
"Är du sur Rosie?" frågade hon och stängde av tvn.
"Nej..." svarade jag och kastade kameran på sängen. "Jag ramlade bara när jag fotade." Maya skulle bli helt galen om jag berättade om Justin Bieber.
"Åh, gick det bra?" frågade hon och tittade ängsligt på mig, precis som Justin hade gjort.
"Ja nån random kille hjälpte mig" sa jag och tittade bort.

Det började bli sent, så jag bytte om till linnet som jag brukade sova i.
"Jag är ganska trött, men du behöver inte sova nu om du inte vill" sa jag och kröp ner i sängen. Maya gick och rullade ner rullgardinen och la sig i sin säng.
"God natt" hörde jag Maya säga och jag mumlade bara något till svar innan jag somnade.

Jag vaknade av ljuset från fönstret. Maya syntes inte till, så jag antog att hon hade gått för att äta frukost. Jag letade igenom resväskan och hittade ett par svarta korta shorts och ett vitt linne från Gina Tricot som jag tog på mig. Jag gick in på toan och tittade på mitt risiga hår, och tog fram två hårsnoddar och flätade det. Jag orkade inte sminka mig nu på morgonen.
"Vart la jag mina skor?" mumlade jag för mig själv och letade igenom hela rummet innan jag hittade mina lila converse. Innan jag gick ut ur rummet tog jag min iPhone som låg på det lilla träbordet bredvid sängen.

Jag såg inte Maya någonstans nere i hotellresturangen. Jag tog frukosten på en bricka och satte mig vid ett bord vid fönstret. Till frukost åt jag två mackor med leverpastej på, ett ägg och två glas med juice.
Men när jag hade ätit en av mackorna såg jag honom. Justin log och vinkade till mig, men jag försökte bara låtsas att jag inte hade sett det och så försökte jag göra mig osynlig.

När jag tittade upp igen satt han mittemot mig.
"Vad vill du?" mumlade jag på engelska. Justin tog en tugga av sin macka.
"Hm..." sa han och låtsades fundera. "Jag vill att du ska säga varför du hatar mig" Justins blick var allvarlig och han tittade inte bort en enda sekund.

"Jag hatar dig inte..." började jag. "Och jag älskar dig inte heller. Du sjunger väl bra antar jag, och du ser ganska bra ut" Justin log när jag sa det där och jag ville bara försvinna.
"Snälla, kan du inte bara lämna mig ifred?" bad jag honom. Leendet försvann nästan och han lyfte upp brickan samtidigt som han reste sig upp. Justin lutade sig fram och kysste min panna.
"Om du ändrar dig så bor jag i rum 47. Jag kan inte ditt namn, men jag älskar ditt smile?" frågade han och log mjukt mot mig. Mitt hjärta smälte, men jag försökte att ignorera det.
"Rosalie" sa jag. "Men mina vänner kallar mig Rose" Han tittade på mig.
"Okej, Rose. Om du ändrar dig kan du komma klockan 8 ikväll" Det var det sista han sa innan han lämnade mig ensam.

Maya sprang fram till mig.
"Känner du Justin Bieber?!?" skrek hon nästan. Jag suckade. Det var exakt såhär jag visste att det skulle bli.
"Nej, men han hjälpte mig igår då jag ramlade" mumlade jag tyst.
"VA!?!?" skrek Maya. "Du sa ju att det var nån random kille som hjälpte dig!" Nu såg hon riktigt arg ut. "Och han... Han kysste dig i pannan" Jag hade aldrig sett Maya vara så arg på mig.
"Jag bad honom lämna mig ifred" sa jag och la armarna i kors.
"Du gjorde vadå?" sa Maya och nu såg hon förskräckt ut.
"Jag bad honom lämna mig ifred" upprepade jag


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra mera i kväll:)

2013-01-05 @ 20:18:08
Postat av: R

Jätte bra mera :)

2013-01-06 @ 00:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0