Sista Kapitlet - Everthing's gonna be alright

 
Hon ställde massa frågor, mest till mig.
"Vad heter du?" frågade hon och jag tvingade fram ett leende.
"Rosalie men kallas Rose" svarade jag kort.
"Och hur gammal är du?"
"17" Jag tittade på Justin. Han såg inte glad ut och undevk min blick. 
"Kan ni sätta er bredvid varandra och så sätter jag mig här?" frågade hon och både jag och Justin nickade. Justin flyttade sig till min sida. Så fort han satt bredvid mig tog jag hans hand och kramade den. 
"Rose" började hon. "Har du någonsin kysst Justin?" Jag satt alldeles stilla medan jag funderade ut vad jag skulle säga. Egentligen ville jag bara ropa 'Såklart! Vi är tillsammans! Jag dejtar Justin Bieber!'. Men det kunde jag förståss inte göra.
"Uhm, ja den där gången på... Galan?" svarade jag och sneglade på Justin. Han tittade bara på journalisten, men kramade min hand och då förstod jag att jag hade svarat rätt. 
"Och den sista frågan till Rosalie är" mumlade hon och låtsades fundera. "Är du helt säker på att ni inte är tillsamans? Eller dejtar? Kanske bådeoch?" Jag tittade besvärat på henne och sen kastade jag en osäker blick på Justin.
"Ja. Jag är helt säker" 

Dom ville ha några bilder på mig och Justin tillsamans, och sen fick vi vara ifred. Justin såg fortfarande inte glad ut. 
"Det här känns konstigt" sa jag och släppte Justins hand. Han tittade fortfarande inte på mig. 
"Varför måste vi ljuga om att vi är tillsamans?" frågade jag och försökte få kontakt med honom. Justin suckade.
"Jag vet inte om jag är redo att berätta för hela världen. Och mina fans" viskade han. 
"Men du måste göra det snart." mumlade jag och pussade honom på kinden. "Annars kan vi inte vara tillsamans. Jag vill inte behöva ljuga om oss" Jag reste mig upp och gick. 
"Vi ses på hotellet" ropade jag och vinkade. Justin vinkade tillbaka. 

Det var flera turister som jag träffade på vägen tillbaka till hotellet som frågade om jag och Justin dejtade. Jag svarade inte på dom frågorna och försökte att bara gå förbi dom. Dom tittade konstigt på mig men fortsatte med det dom höll på att göra.

Jag gick till Justins hotellrum efter middagen. Han satt i soffan och tittade på tv.
"Hey babe" sa han och jag började skratta. 
"Hej" svarade jag och satte mig bredvid honom. Han tog min hand. 
"Du vet väl att vi inte kommer träffas på ett långt tag? Jag kommer till Sverige efter sommarlovet." sa Justin och tittade allvarligt på mig. 
"Jag vet" viskade jag. Han suckade.
"Jag kommer sakna dig så mycket" viskade han och kramade mig hårt och länge. Jag ville gråta men gjorde det inte. 
"Jag kommer sakna dig mer" viskade jag tillbaka. 

Vi såg på en film och jag stoppade handen i fickan. Då kände jag en kedja. 
"Juste! Här Justin" sa jag och tog fram halsbandet. Han log och gav mig en kram. Jag skrattade. 
"Bara så att du kommer ihåg mig" viskade jag och då skrattade Justin. 
"Jag kommer aldrig glömma dig" sa han och jag log. Justin reste sig upp.
"Stanna här" sa han och gick in på sitt rum. Han kom ut med ett halsband. Det hade en vit diamant på som glittrade. Jag kunde inte säga något. 
"Här får du som minne av mig" sa han och gav det till mig. Jag bad honom sätta det runt min hals.
"Det är underbart" viskade jag och så fort Justin hade knäppt fast halsbandet vände jag mig om och kysste honom. 
 
Nästa dag vaknade jag tidigt och väckte Maya direkt. Vi klev upp och åt frukost, men jag såg inte Justin någonstans. Och det var bara två timmar kvar till vi skulle åka med bussen till flygplatsen. 
Jag skickade flera sms men Justin svarade inte på dom. Då började jag bli orolig och ringde honom. Han svarade efter andra pipet. 
"Justin! Var är du?" frågade jag och gick runt uppe i hotellrummet. 
"I mitt rum, var annars?" svarade han. Jag slog mig själv i huvudet. Såklart att han var i sitt hotellrum! 
"Jag åker om två timmar och jag vill hinna träffa dig före" sa jag och hörde hur han svor i telefonen. 
"Det hade jag glömt! Jag kommer till dig" sa han och la på. Fem minuter senare stod Justin i dörröppningen. Jag kastade mig i hans famn och vi kramade varandra länge. Jag hade radion igång och dom spelade Just the way you are med Bruno Mars. 
"Jag älskar den här låten" viskade jag. Justin pussade mig på pannan. 

Två timmar senare satt jag och Maya på bussen påväg till flygplatsen. Justin blev mindre och mindre när vi åkte ifrån busshållplatsen. Han ville följa med till hållplatsen och säga hejdå ordentligt. Men han hade inte tid, så han blev jätte ledsen.
Jag satt och lyssnade på Be alright acoustic om och om igen.
Justin hade skrivit: ''i miss u''. Jag svarade med ''miss u too Biever'', och fnissade för mig själv.
 
Justin hade betalat first class till mig och Maja så planet var jätte stort och snyggt.
Jag hade en bild på mig och Justin som bakgrundsbild. Jag hade en massa oseriösa bilder på oss på kameran, som jag skulle lägga in på datorn, och sen på mobilen. Jag kollade på bilderna på kameran, och somnade på planet, medan jag höll i den. Det hade varit en utmattande dag. 

Pappa kom och hämtade oss på flygplatsen. Han kramade mig mycket längre än pappa hade gjort. Jag skrattade. Det var skönt att vara hemma men jag saknade Justin. Jag startade mobilen och skrev ett sms till Jusitn. Det stod. 'I'm in Swe now. Love you'. Det skulle bli dyrt att smsa och ringa till varandra. 

Jag hade halsbandet som jag fått av Justin på mig varje dag och jag såg flera bilder där Justin hade på sig halsbandet som han fått av mig. Vi pratade på Skype nästan varje dag, men det kändes inte som samma sak. Tur att det var sommarlov, och jag kunde vara uppe sent och prata. 
Men det var ändå svårt att ha ett långdistansförhållande. Fy vad jag saknade honom! 
Jag brukade krama mig själv på natten och lyssna på Be alright sedan låtsas som om det var Justin.

Detta är SISTA KAPITLET! Tack för att ni har varit så awsome! <3
 
Hade tänkt börja med en ny novell :D

Kommentarer
Postat av: MaddeStyle

Åhh... underbart!! <3
vill bara fortsätta att läsa... och hoppas du kan göra en novell om justin bieber! :) <3

Svar: Det ska det bli :D <3
Tack för att du läser <3 :')
Elsa Bieber

2013-02-08 @ 22:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0