Kapitel 1 - Everything will change

Idag var det första dagen på sommarlovet. Det kändes som att det skulle bli världens bästa sommarlov ever.
Om 1 vecka skulle vi flytta till Atlanta. Och då skulle vi lämna trista Sverige. Jag hade ändå inte så jätte många vänner. Men jag nöjer mig med min bästavän sally. Vi hade varit bästavänner ända sedan dagis. Vi har alltid hållit ihop. Aldrig bråkat. Vi var verkligen tajta.
Nu när jag fyllt 16 och ska börja på gymnasiumet flyttar vi. Vi skulle ändå inte gått i samma klass eller skola. Det kommer kännas tomt utan henne.
Jag vaknade av att solen sken i mina ögon. Jag satte mig upp ur sängen och gnuggade mig i ögonen.
Jag hade bara min säng och min rosa dator kvar i rummet. Allting annat var ner packat i kartonger.
Jag bestämmde mig att gå och ta en bad i badkaret. Jag njöt. Det kanske var sista gången i hela mitt liv.
Mamma brukade alltid bada mig här när jag var liten. Det minns jag fortfarande.
Jag låg där och sprattlade och mamma fick massa vatten på sig.
Jag saknade verkligen att vara liten.
När jag klev upp drog jag ur proppen till badkaret och gick till garderoben.
Idag fick det bli ett bar jeansshorts och ett vitt linne.
Jag stoppade på plattången och loggade in på twitter.
Jag kollade bara runt på massa kompisars twittrar jag orkade inte skriva något.
Sen loggade jag in på facebook. Sen såg jag. ''Justin Bieber kommer till sverige''
Jag suckade tungt. Justin Bieber hit. Justin Bieber dit.
Han var ju verkligen överallt. På alla sider man kollade på var det ju ''Justin Bieber världens kändaste tonåring''
Alla i skolan snackade om han. Det värkade som att min bästavän Sally började gilla han lite smått också.
Hoppas hon inte blir någon galning som alla andra. För då är det nog det ända hon kommer snacka om.
Folk som gillar Justin Bieber har inget liv.
Jag plattade mitt hår sen gick jag ut och ställde mig bara på vägen och kollade på huset.
Fan vad jag kommer sakna det tänkte jag. Jag har bott här ända sedan jag föddes och nu skulle jag flytta.
Både mamma och pappa hade fått jobb i atlanta vilket var tur.
Min bror hade ingenting imot att flytta dit. Men det hade jag.
Jag är sämst på engelska för jag var nästan aldrig med på lektionerna.
Och nu måste jag börja snacka det varje dag. Mitt liv är över. 
Nä, nu ska jag gå och göra något tänkte jag.
Jag gick till bilparkeringen och började kasta basketbollen i korgen.
Mamma & pappa var inte hemma. Så då var inte bilen det heller.
Dom var nog och lämnade massa möbler till dom som ska köra ner alla våra möbler till atlanta. För jag vägrar att åka bil dit. Så vi flyger istället.
Jag bestämde mig för att gå runt här och kolla en sista gång innan jag far. 
Jag gick förbi min skola, kyrkan, affärn,alla shopping butiker, alla ställen vi brukar sitta och prata på, på kvällarna.
Jag kände att det började rinna en tår ner för min kind. Allting skulle förändrats. Allting



Vad tycker ni? KOMMENTERA! :D
 
 

Kommentarer
Postat av: R

Bra mera:)

2013-02-09 @ 08:07:47
Postat av: Cindy

Mer! :)<3

2013-02-09 @ 13:17:12
Postat av: Sofie Bieber

Jag gillar den as mycket <3

2013-02-09 @ 13:18:59
URL: http://jbthedream.blogg.se
Postat av: Rebecca

Meeeer :D

2013-02-09 @ 15:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0