Kapitel 6 - Does he live here?

Jag klev upp ur sängen och kollade ut ur fönstet. Där stog bävern och spelade basket med sina kompisar.
Vafan gjorde dom på min gård? Jag blev sur så jag bestämde mig för att gå ner och snacka med dom.
Jag gick ner och slängde upp dörren.
-VAFAN GÖR NI PÅ MIN GÅRD skrek jag.
Alla stirrade på mig, sen sa Justin.
-Din gård? Så det är du som har flyttat hit?
-Öm,ja? Vafan spelar ni på min gård för.
-Bollen råkade fara på din gård. Men som du ser spelar vi på min.
jag blev helt förskräckt när han sa min. Bor han här?
Jag ville bara skrika och slå någonting just nu. Men det gjorde jag inte.
-Bor du här frågade jag tillslut.
-Yes, det gör jag. Men jag är inte hemma så ofta eftersom jag har så mycket konserter.
-Ja orkar inte ens bry mig sa jag. Sen sa jag.
Ni är verkligen dåliga på att spela basket. Sen gick ja in igen. Jag orkade inte snacka med en bäver.
-Så du är mycket bättre sa han och blinkade med ena ögat.
-Klart jag är, sa jag kaxigt men vände mig inte om. Jag fortsätte bara gå.
-Show us sa dom och skrattade.
Jag vände mig om och sa.
-Jag orkar inte slösa min tid på bävrar och hans bäver vänner.
-Haha, är du för feg sa han och skrattade lite lätt.
Jag började gå till dom för att visa vad jag kan. Alla bara stog där och stirrade på mig. Dom trodde väl inte att jag skulle gå tillbaka.
Sen kastade Justin bollen till mig och jag sköt i korgen. Mitt i prick.
Sen sa en av hans kompisar.
-Så.. ska vi spela eller?
-Sure, jag är på sa jag och blinkade med ena ögat till Justin.
Justin blev nog förvånad att jag skulle sätta den. Han trodde väl inte att jag kunde spela.
Men jag hade fortfarande basket iblodet sen jag var liten. Jag kanske skulle börja om och spela?
Det var ju trots allt jätte roligt att spela med dom.
Vi höll på och spela i ungefär en timme tills vi blev trötta och inte orkade mer.
Jag skulle bara skjuta en sista gång men missade. Justin började skratta.
-Jag ska visa dig hur ett proffs skjuter sa jag och hjälpte mig.
Jag behövde ingen hjälp. Jag missade ju bara en gång. Men han ville väl vara en''jäntleman''
Han ställde sig bakom mig och tryckte sig närmare.
Han tog bollen i ena handen och la min hand på den. Sen hade både jag och justin händerna på bollen.
Tillslut sköt vi den och satt den.
-Det är så man ska göra.
-Jag missade en boll justin sen tror du att jag är dålig och inte kan skjuta?
-Du kanske blev bättre på att skjuta nu när jag hjälpte dig.
Klockan var runt 11 och Justins kompisar skulle gå hem. Jag visste inte ens vad dom hette. Men det orkade jag inte fråga om.
Nu var det bara jag och Justin kvar och vi visste inte vad vi skulle göra.
Det blev en pinsam tystnad.
-Öm.. jag ska nog gå in nu sa jag och började vänta mig om.
Justin tog snabbt min hand.
-Kan vi ses imorgon?
-Jag ska göra annat sa jag.
-Okej, men vi syns sa han och gav mig en kram.
Jag besvarade den lätt.
Varför kramade han mig? Han visste att jag inte gillade han.
-Hejdå bäver sa jag och blinkade med ena ögat.
-Hejdå beautiful sa han och vinkade.
Jag vände mig bara om och gick. Sa han nyss att jag var vacker?
Han kanske inte menade det..
Jag gick in och loggade in på twitter.
''Spelade basket med en bäver & hans kompisar. Jag ägde lätt ut dom''
Jag loggade in på facebook och såg att jättemånga ville vara vän med mig.
Sen hade jag fått massa meddelanden. jag läste några.
''Håll dig undan från Justin. Han är min''
''Du värkar jättegullig tjej. Hoppas du och Justin blir tillsammans''
Jag fattade noll.. Sen såg jag att Tova hade länkat en bild på Justin och någon som kramades.
Det var jag och han.
-VAFAAAAN skek jag högt.
-vad är det skrek mamma.
-Inget sa jag.
FANFANFAN, var det var massa bilder på mig justin och hans vänner ute på massa sidor.
Tror folk att vi är tillsammans bara för att vi kramades?
Jag loggade in på twitter igen och skrev ett pm till justin.
''ALLSÅ BÄVER. JAG KAN INTE TRÄFFA DIG MER. INTE ENS SNACKA MED DIG.
INTE FÖR ATT JA VILL DE MEN ÄNDÅ. DET ÄR UTE MASSA BILDER PÅ JAG OCH DU NÄR VI SPELA BASKET OCH KRAMADES. SEN FICK JA PÅ FACEBOOK MASSA MEDDELANDEN ATT DOM SKULLE DÖDA MIG FÖR ATT JAG VAR TILLSAMMANS MED DIG.''
Jag var verkligen sur nu. Jag vill inte synas med beaver?
Jag vill inte få massa dödshotmeddelanden och allting. Fan att folk tror att vi är tillsammans.
Nu orkade jag inte vara vaken med. Så jag somnade nästan direkt.

Kommentarer
Postat av: Cindy

Meeer!

2013-02-15 @ 21:27:34
URL: http://jeliebers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0