Kapitel 3 - I really wanted to be with someone

 

Jag vaknade av att dom sa i högtalarna att vi var framme. Jag reste mig och spännde fast bältet som jag tog av mig innan jag somnade. Jag var ganska rädd för landningarna. Men det gick ganska fort.
Vi gick och häntade våra väskor sen gick vi ut. Jag stog där och gapade. Det var så underbart.
Det finaste stället på jorden tänkte jag. Att vi skulle bo här!

Sen åkte vi en taxit i ungefär 20 minuter tills dom parkerade utanför ett hus.
Jag tog mina väskor och stog bara där och stirrade.
Kunde det bli bättre än såhär? Jag bara gapade.
-Gillar du det? frågade mamma.
-JAG ÄLSKAR DET skrek jag.
Jag började gå runt huset och såg att vi hade en pool. Jag hade alltid velat ha en pool. Och nu fick jag det. Jag ÄLSKADE ALLT.
jag sprang in i huset och kollade mig runt. Det var som att vara i ett paradis.
Alla möbler hade redan kommit till huset. Så vi började packa upp direkt.
Vi började med sängarna så att vi hade någonting att sova på inatt. Det började bli kväll och vi hade fått upp ganska många saker. 
Jag loggade in på twitter och såg att jag hade en ny som följde mig.
Jag suckade högt.
Det var Justin Bieber.
Hur fan kunde han veta vad jag hette på twitter?
Jag orkar inte med honom. Vad ville han mig?
jag sprang in i honom och nu följde han mig på twitter.
Jag skrev. ''Herregud vad ALLT är fint. Jag kommer sakna er alla i Sverige''
Sen loggade jag ut. Vi hade en strand ganska nära oss. Man kunde se den från min balkong.
Det var ändå ganska mycket folk där. Jag kanske skulle gå dit?
Nej, jag kännde ju inte någon där..
Jag bestämmde mig för att utforska huset. Jag hade ju bara sätt mitt eget rum.
Jag tappade nästan bort mig. Det var så stort. Jag öppnade dörrar och gick in.
Jag fick ihop det till 6 badrum. Herregud. Vad ska vi med 6 badrum till? haha.
Jag hoppade runt som en kanin i huset. Livet känndes ändå ganska bra.
Jag saknade inte sverige längre. Jag knackade på i Robins rum och gick in.
Han hade ett större rum än jag. Han hade tillochmed en basket korg i mitt rum.
Han älskade basket. Det var nästan bara det han snackade om.


Dagarna gick och jag hade gått runt här i kvarteren och kikat. Jag hade gått på stan med mamma.
Jag ville verkligen ha någon att vara med. Det var tråkigt att vara själv hela tiden.
Så.. Ikväll bestämmde jag mig för att gå ner till stranden.


 Kommentera för mer! :D


Kommentarer
Postat av: R

Jätte bra mera:)

2013-02-10 @ 20:15:44
Postat av: Rebecca

Mer :)

2013-02-10 @ 23:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0