Kapitel 15 - Justin kissed Maya just some meters from me?

Det var två dagar kvar tills vi skulle hem till Sverige igen. Tiden hade gått så fort! Det här var nog den bästa semestern någonsin. Maya hade slutat bli så galen när vi var med Justin, och hon hade tillochmed hamnat i tidningen! Jag, Justin och Maya hade varit på stan, och på bilden gick jag och Justin och höll varandra i handen. Maya gick på Justins högra sida. Hon hade fått flera kommentarer på hennes Twitter och blogg, där dom hade frågat om det var hon. Maya njöt verkligen av uppmärksamheten. 

Efter lunch gick vi på en promenad, alla tre. Solen lyste, och det var varmt och skönt. Vi gick till stan och jag kollade i en butik medan Maya och Justin fick gå vidare. Jag letade länge i affären, innan jag hittade en klocka som jag köpte till Justin. 
Men när jag gick ut ur butiken önskade jag att jag inte hade lämnat dom ensamma. 

Justin stod och kysste Maya, bara några meter ifrån mig. En paparazzi smög närmare och tog kort. Justin höll sina händer på Mayas midja, men han släppte och tittade upp på mig. Han började säga något och sprang fram till mig. I bakgrunden kunde jag se fotografen komma ännu närmare. Tårarna brände bakom ögonlocken, och jag släppte halsbandet jag hade köpt så att det studsade ner på marken. Då Justin kom fram till mig, höjde jag handen och slog till honom på kinden. Justins händer flög upp mot ansiktet, och han höll för kinden. Det såg ut att göra ont, och jag orkade inte se Justin lida mer, så jag lät tårarna rinna och sprang därifrån. 

Jag var för arg, och ledsen för att gå tillbaka till hotellet. Det hade blivit mörkt innan jag bestämde mig för att gå till hotellet. Jag öppnade dörren försiktigt, men Maya var inte där, så jag gick till min säng och somnade direkt.

På morgonen när jag vaknade hade inte Maya kommit hem än. Men det hade Justin. Han låg på Mayas säng utan tröja, och var alldeles röd i ögonen. Justin hade gråtit på grund av mig. Han hade fortfarande ett rött märke på kinden. 
"Justin" viskade jag och började gråta. Jag sprang fram till honom, och han tog emot mig. 
"Det var inte ditt fel" viskade Justin och kramade mig. 
"Förlåt" viskade jag till Justin och kramade honom så hårt jag kunde. Justin log och jag hörde att han skrattade.
"Jag älskar dig, Rosalie" sa han och jag var tvungen att skratta. Det var ganska konstigt att jag älskade när Justin sa mitt namn. 
"Jag älskar dig också, Justin Bieber" mumlade jag och kysste honom. "Men vad hände egentligen igår?" frågade jag och släppte honom. Jag satte mig bredvid Justin. Hans leende slocknade.
"Jag vet inte riktigt" sa han och vilade huvudet i handen. "Hon... Maya... Bara tittade på mig och frågade om jag kunde kyssa henne. Jag vet verkligen inte varför jag gjorde det" Justins röst darrade, och jag hörde att han snart skulle börja gråta.
"Gråt inte Justin. Snälla. Jag klarar inte av att se dig gråta!" sa jag och tog hans hand. Justin tittade upp.
"Det ska ju vara du och jag tillsamans, och jag förstörde allting!" sa han och jag satte mig närmare honom. 
"Jag var för fan otrogen mot dig Rose" viskade Justin. Jag släppte hans hand och ställde mig upp med armarna i kors.
"Justin! Titta på mig" sa jag med hög röst. Han tittade tveksamt på mig. 
"Vi älskar väl varandra? Jag skulle dö utan dig. Skärp dig! Det som hände igår var ett misstag, och det ska aldrig hända igen, right?" Jag lyckades hålla tårarna borta, och istället tvingade jag fram ett skratt. 
"Annars får du med min pappa att göra, och tro mig, han har mycket värre temperament än mig" Justin skrattade, ställde sig upp och kramade mig.
"Du är underbar Rosalie, vet du det?" sa han och kysste mig.
Ibland tittade jag upp på Justin och kysste hans hals eller haka. Då log han och kysste mig. Jag tryckte mig hårt mot Justin, rädd att något skulle förstöra den här stunden.
 


Jag har lite dålig fantasi :/
Men jag ska nog försöka med ett kapitel till ikväll :D <3

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jätte bra! :D
Mera!

2013-02-03 @ 19:49:30
Postat av: Cindy

MEEEER!

2013-02-03 @ 19:50:06
Postat av: Anonym

Mer! :) <3

2013-02-03 @ 19:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0