Kapietl 14 - Why am I crying?

Jag kom på att jag bara hade ett linne på mig. Och att Maya säkert var orolig för mig. 
"Ursäkta, men jag måste nog gå. Maya undrar nog vart jag är, och jag tror att jag vill byta kläder" sa jag och Pattie nickade och log. Jag lutade mig bak och kysste Justin. 
"Ring" viskade jag och gick därifrån.

Det var pinsamt att gå från Justins hotellrum till mitt i bara ett linne. Några unga killar busvisslade när jag gick förbi.
"Jag är upptagen!" ropade jag och skyndade därifrån. Jag hörde att dom skrattade och jag log. 

Jag öppnade dörren sakta till rummet. Maya syntes inte. Jag smög in på badrummet och startade duschen.

Jag duschade länge. Då jag hade tagit på mig alla kläder och sminkat mig, gick jag ut ur badrummet. Maya satt på sin säng och tittade argt på mig. 
"Var har du varit?" frågade hon och la armarna i kors. Jag stannade och stirrade på henne.
"Hos Justin" mumlade jag och gick till min säng. 
"Hos Justin?"
"Ja" 
"Vad gjorde du där?" skrek hon. Jag tittade ner.
"Han är min pojkvän! Jag får väl vara där om jag vill?" skrek jag gällt tillbaka. Maya var riktigt arg, och det syntes.
"Men du kunde väl ha sagt till mig att du gick dit? Fattar du inte hur orolig jag var?" sa hon med lugnare röst. Någon enstaka tår rann ner för hennes kind. Jag gick dit och kramade henne.
"Justin och jag bråkade, så jag gick ut. Sen somnade jag på en bänk. När jag kom hit, hörde jag det där ljudet. Du vet, de som jag hörde för ett tag sen? Jag fick panik, och sprang till Justin. Han gör mig trygg..." förklarade jag och började också gråta. 
'' Åhh varför gråter jag? ".
"Men om vi blir ovänner så slutar jag träffa honom" viskade jag och kramade henne hårdare. Maya tittade på mig och slog till mig löst. 
"Om du gör det så är vi inte vänner längre!" sa hon och jag skrattade.

Jag ringde till Justin och sa att jag var tvungen att ha en dag med Maya nu. Han höll med mig om att Maya kanske kände sig utanför, fast att han skulle sakna mig. Jag sa till honom att jag också skulle sakna honom, och efter det la vi på. 
Jag fattade inte varför Maya fortfarande ville vara min vän. Det var ju hon som älskade Justin Bieber, förr hade jag hatat honom. Men nu var det jag som var tillsammans med honom. Jag som fick kyssa och krama honom varje dag. Inte hon. 
"Är du inte arg över att jag och Justin är tillsammans? Och att det inte är du som är det?" frågade jag Maya. Hon stod och sminkade sig, men släppte puderborsten och vände sig mot mig.
"Jag är inte arg. Bara... Avundsjuk. Men så länge jag får träffa Justin är jag nöjd" sa hon och jag tittade på henne och log.
"Vad ska vi hitta på då?" sa jag och försökte byta ämne. Hon log hemlighetsfullt. 
"Vi ska åka in till stan och bada! Dom har en jätterolig vattenpark" sa Maya och skrattade. Äntligen kände jag igen min Maya.

Vi badade resten av dagen, och köpte lite nya kläder. I en av affärerna hittade jag en Justin Bieber-tröja, och jag köpte den bara för att retas med Justin. 



Förlåt att jag inte uppdaterar dagligen :/ Men ingen kommenterar och man blir inte så speciellt glad av att skriva i typ 2 timmar och sedan inte få någon respons.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Din blogg är as bra! Skriv mera! :D

Svar: Aww tack :'D
Elsa Bieber

2013-02-02 @ 23:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0